فرزند آذربایجان
نوشته شده توسط : احسان

این افراد که در طول یک فصل با حقه های فراوانی در صدد مخدوش کردن هواداران پرشور آذربایجانی بر آمده بودند این بار می خواهند که با استفاده از حواشی کوچک ایجاد شده پیرامون علی دایی به هواداران آذربایجانی تیم های این خطه حمله کنند و چنین وانمود کنند که دوست و دشمن برای این هواداران فرقی ندارد.
حال باید دید که هوادارانی که شمار آنها در بازی برگشت رقابتهای لیگ برتر بیش از صد هزار نفر بود و در ان روز علی دایی را همه جانبه تشویق کردند و همگی به احترام وی از جا برخاستند چرا در بازی با گسترش فولاد حمایت چندانی از وی نکردند. اگرچه علی دایی اسطوره ی بی چون و چرای فوتبال ایران و آسیا است ولی باید پذیرفت که در خطه ی غیور آذربایجان همه حواشی و افراد تنها حول یک محور ثابت و پایدار می گردند و هر شخص و مجموعه ای که بتواند وفاداری خود را به آن اثبات کند بی شک محبوب دل مردم این خطه قرار خواهد گرفت و آن چیزی نیست جز نام بلند آوازه ی آذربایجان.
اسطوره ی فوتبال کشور پس از بازی با تراکتور در تبریز به سرعت در مقابل شعار نه چندان مهم "پرسپولیس محبوب افغانستان" جبهه گیری کرد و با واکنش تند خود این شعار را محکوم کرد در حالی که هیچ شناختی از پیشینه ی این شعار و اینکه تا چه اندازه با واقعیت مطابقت دارد نداشتند. این شعاری بود که برای اولین بار توسط مجری پرسپولیسی تیم پیروزی ورد زبان ها شد تا اینکه با صدای بلند در ورزشگاه یادگار امام هم طنین انداز شد. بنابراین نباید آقای دایی به آن سرعت و شدت در برابر هواداران میلیونی تراکتور موضع می گرفتند زیرا همین هواداران بودند که چند ساعت قبل وی را به شدت تشویق کردند و وی را نگین فوتبال کشور خواندند و شایسته نبود که به خاطر معدود هواداران پیروزی اینگونه تراکتور و هوادارانش را به باد انتقاد کوبنده گیرند.
از سوی دیگر در ترکی مثلی هست که می گوید " اگر گوشت اش را هم بخوریم استخوان اش را دور نمی اندازیم". دایی مال ما است و از خون و پوست ماست. دایی همزبان و هم کلام ما است. نباید به این زودی افتخارات زیادی را که وی با نام آذربایجان برای ایران کسب کرده است را فراموش کنیم. مسلما حرفهایی که علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با تراکتور در تبریز زد به مزاق هیچ یک از هواداران تراکتور خوش نیامد ولی شایسته نبود که این طور از وی استقبال می شد. شاید اگر علی دایی همان قدر که در مقابل شعار وزین "پرسپولیس محبوب افغانستان" موضع گرفتند از شعارهای نژادپرستانه ی کرمانی ها هم انتقاد می کردند اکنون بیش از پیش در دل هواداران تراکتور جای داشتند. با این وجود مشکل و سوء تفاهم پیش آمده مابین هواداران آذربایجانی و علی دایی یک مساله ی خصوصی و خانوادگی است و هیچ ربطی به هواداران افغانی یا ایرانی تیم پیروزی ندارد. زیرا اگرچه علی دایی سرمربی پیروزی است ولی وی فرزند آذربایجان است.




:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 خرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: